Pers 17 juni 2024

Het VBO uitgenodigd voor overleg omtrent vorming van een regering voor het Waals Gewest en de Federatie Wallonië-Brussel

Op maandag 17 juni nam het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) op uitnodiging van Georges-Louis Bouchez en Maxime Prévot deel aan een werkgroep voor de vorming van een regering voor het Waals Gewest en de Federatie Wallonië-Brussel. Vanessa Biebel, COO van het VBO, vertegenwoordigde de organisatie ter vervanging van CEO Pieter Timmermans, die momenteel in Noorwegen is voor de Belgische economische missie.

We hopen dat er snel een Waalse regering wordt gevormd zodat de gepaste economische en sociale maatregelen zo spoedig mogelijk kunnen worden genomen en het land niet tot stilstand komt. Voor het VBO is het essentieel dat de volgende Waalse regering werk maakt van meer samenwerking tussen de verschillende beleidsniveaus, een sterkere activering van de arbeidsmarkt, administratieve vereenvoudiging, ratificatie van Europese en wereldwijde handelsakkoorden en dat ze een einde maakt aan gold-plating.

~ Vanessa Biebel, COO van het VBO